det var bilden av mig som jag sett

Jag skulle vilja ha sommar. Fast vintern är ju faktiskt rätt trevlig. Iallafall under julen och om det finns snö några dagar. Men snön har inte fallit och julen är över. Bara nyår som finns att se fram emot nu och sedan kan sommaren gärna komma snabbt. De tre månaderna fram tills det börjar bli grönt igen är ganska långtråkiga och onödiga om ni frågar mig. Jag spolar gärna förbi dom och går direkt på April månad. Ja jag vet att den månaden är den som gör en mest irriterad för att det antingen fortfarande är snö och kallt då fast det borde bli varmt eller så regnar det i princip varje dag. Men eftersom jag fyller år den månaden så måste den finnas med på min topp 5 av månader.
Topp 5 av månader:
1. Juli - för att det är då sommaren är som skönast.
2. Augusti - för att det är då nästan alla är tillbaka i Stockholm och man har kvällspicknickar i parkerna och har enbart på sig shorts och en mysig kofta.
3. April - för att det är då jag fyller år.
4. Maj - för att det är då man kan byta till vårjackan.
5. December - för att det är då man tänder ljus och dricker te och är med familjen mer än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0